DHL wyznacza banchmarking w obsłudze przesyłek do Azji
 Oceń wpis
   

DHL wyznacza banchmarking w obsłudze przesyłek do Azji

wnp.pl (Piotr Stefaniak) - 09-05-2009
 
Dwie nowe sortownie lotnicze (Gateway) w Azji uruchomiła firma przewozowa DHL Express.

Pierwsza działa przy międzynarodowym lotnisku Taoyuan w Tajpej na Tajwanie, druga przy międzynarodowym lotnisku Incheon w Korei Południowej. Zostały one wyposażone w najnowocześniejsze rozwiązania technologiczne, a sortownia w Incheon wyznacza wręcz nowe standardy w branży – operacyjne i jakościowe.

Działa ona w oparciu o w pełni zautomatyzowany system sortujący oraz automatyczny system pomiaru wagi, dzięki czemu w porównaniu z wcześniejszym obiektem pięciokrotnie wzrosła liczba obsługiwanych przesyłek. Maksymalna wydajność sortowani wynosi 13,5 tys. szt. przesyłek na godzinę. Sześciostronne skanery z kamerami pozwalają na zeskanowanie danych przesyłki z każdej strony, rejestrując jej wagę i rozmiar oraz przesyłając te dane do centralnej bazy przesyłek. Jednocześnie w systemie zapisywane są dane z listów przewozowych.

Polscy klienci DHL wysyłający przesyłki do Azji mogą skorzystać z usług terminowych z określoną godziną doręczenia (do 9:00, do 12:00 lub przed końcem dnia roboczego). Czas dotarcia do Korei Płd. i Tajwanu wynosi 2-3 dni robocze i zależy od tego, czy przesyłka podlega odprawie celnej. Losy przesyłki można śledzić za pomocą systemu track&trace - w DHL Contact Center.

China.Info.pl

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Warsaw 08.May 2009

DHL Express rozwija sieć w Azji

• DHL Express uruchomił nowe sortownie lotnicze na Tajwanie i Korei Południowej • Silną pozycję na rynku azjatyckim potwierdza 5 prestiżowych nagród • Nowy Boeing 747 do obsługi trasy Singapur – Hong Kong

W tym samym czasie, gdy DHL Express ogłosił otwarcie dwóch nowoczesnych sortowni lotniczych (gateway), firma zdobyła pięć nagród na prestiżowym Asian Freight & Supply Chain Awards 2009 (AFSCA). Nagrody potwierdziły siłę marki DHL, wysoką jakość świadczonych usług i pozycję lidera w Azji. Podczas uroczystości w Hong Kongu DHL uzyskał tytuły Najlepszego Operatora Ekspresowego, Najlepszego Drogowego Przewoźnika Azji, Najlepszego Dostawcy Logistyki Kontraktowej, Najlepszego 3PL oraz Najlepszego Wiodącego Dostawcę Logistycznego. AFSCA jest organizowany przez Cargonews Asia, jedno z czołowych pism branżowych w regionie Azji i Pacyfiku.

Dwie nowe sortownie lotnicze DHL Express – Gateway Tajpej (przy międzynarodowym lotnisku Taoyuan) na Tajwanie oraz Incheon Gateway (przy międzynarodowym lotnisku Incheon) w Korei Południowej zostały wyposażone w najnowocześniejsze rozwiązania technologiczne, które zwiększają wydajność operacyjną i w znaczący sposób wpływają na jakość obsługi klienta.

Koszt inwestycji tajwańskiej sortowni w Tajpej wyniósł 6.2 mln USD. Powierzchnia nowego budynku wynosi 13 500 m. kw. i jest czterokrotnie większa od wcześniejszego obiektu. Aż trzykrotnie wzrosła też wydajność z 3 600 do 11 000 szt. przesyłek na godzinę. Dodatkowo sortownia w Tajpej jest jedyną ekspresową sortownią na Tajwanie, która ma działający przez 24 godziny punkt przyjęć przesyłek.

Sortownia DHL Express w Incheon wyznacza nowe standardy w branży. Koszt tej inwestycji to 50 mln USD, powierzchnia obiektu wynosi 20 000 m. kw. Sortownia działa w oparciu o w pełni zautomatyzowany system sortujący oraz automatyczny system pomiaru wagi, dzięki czemu w porównaniu z wcześniejszym obiektem pięciokrotnie wzrosła liczba obsługiwanych przesyłek. Maksymalna wydajność sortowania wynosi teraz 13 500 szt. przesyłek na godzinę. Sześciostronne skanery z kamerami pozwalającymi na zeskanowanie danych z każdej strony pojedynczej przesyłki rejestrując jej wagę i rozmiar, transmitują te dane do Centralnej Bazy Przesyłek. Jednocześnie w systemie zapisywane są dane z listów przewozowych. Sortownia w Incheon będzie pełniła także funkcję centrum dystrybucyjnego z Korei Płd. do Mongolii, północnych Chin i regionu Dalekiego Wschodu Rosji oraz interkontynentalnego łącznika z USA i Europą.

Aby zapewnić elastyczność obsługi spodziewanego wzrostu liczby przesyłek już dzisiaj DHL do obsługi trasy Singapur – Hong Kong wprowadził nowy samolot Boeing 747-400F (Air Hong Kong - joint venture pomiędzy Cathay Pacific i DHL). Ważący 110 ton Boeing będzie obsługiwał linię sześć dni w tygodniu. Tym samym ponad dwukrotnie wzrośnie przepustowość na trasie, która ma istotne znaczenie na rynku azjatyckim.

W Korei Płd. DHL obecny jest od 1977 roku, na Tajwanie od 1973 (tutaj, ze względu na górzyste ukształtowanie terenu, przesyłki są doręczane także motocyklami). Rozwój największej sieci w regionie Azji Południowo-Wschodniej pozwala DHL jako liderowi na rynku dostarczać najlepszej jakości rozwiązania i ofertę dla klientów w ponad 42 krajach i terytoriach. Sieć regionalnych terminali i sortowni DHL łączy największe miasta i ośrodki biznesowe regionu Azji Pacyfiku, dostarczając klientom pełną ofertę usług.

Azja w zasięgu polskich klientów
W Polsce klienci wysyłający przesyłki do Azji mogą skorzystać z usług terminowych z określoną godziną doręczenia DHL EXPRESS 9:00 i DHL EXPRESS 12:00 oraz DHL EXPRESS WORLDWIDE (przed końcem dnia roboczego). Czas doręczenia do Korei Płd. i Tajwanu to 2-3 dni robocze (w zależności od tego, czy przesyłka podlega odprawie celnej). Losy przesyłki można śledzić za pomocą systemu track&trace - w DHL Contact Center  0801 345 345, sms-em lub na www.dhl.com.pl. Klienci realizujący przesyłki z Azji, tak jak w przypadku wszystkich przesyłek międzynarodowych, mogą skorzystać z narzędzia DHL Import Express Online ułatwiającego proces ich obsługi (m.in. wysyłanie zleceń elektronicznych do partnerów, tworzenie baz adresowych, drukowanie listów przewozowych i faktur, zamawianie kuriera). Na stronie www.dhl.com.pl dostępna jest aplikacja TAS (Trade Automation Service), która pozwala na sprawdzenie przepisów celnych i wzorów dokumentów celnych oraz obliczenie wysokości cła i podatków dla różnych towarów.

DHL Express Azja Pacyfik w liczbach

• Zasięg 42 kraje i terytoria zależne
• 175 mln przesyłek w 2008 roku
• 30 000 pracowników
• 4 800 pojazdów
• 920 biur, terminali i magazynów
• 6 000 punktów obsługi klienta
• 20 samolotów (800 lotów komercyjnych dziennie)
• Centralny Hub w Hong Kongu i 5 hubów regionalnych w Singapurze, Bangkoku, Incheon, Sydney i Pudang

http://www.dhl.com.pl

---------------------------------------------------------------------------------------------

Transport z Chin / Transport do Chin

Komentarze (0)
Fracht za darmo - nowa promocja DHL DHL inwestuje ponad 100 mln HK$...

Komentarze